سرور هادیان: قدس ویژه خراسان - همزمان با اجرای طرح آرامش بهاری با موضوع استقبال از زائران نوروزی در بقاع متبرکه استان 9 موقوفه جدید در ایام نوروز به ثبت رسید. <BR>

 9 موقوفه جدید در ایام نوروز به ثبت رسید

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان این مطلب گفت: در لحظه تحویل سال و طی ایام نوروز مردم با دلی آکنده از معنویت به اماکن متبرکه و امامزاده‌ها مشرف شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد در مراسم اختتامیه این طرح خاطرنشان کرد: بقاع متبرکه و امامزاده‌ها بهترین فرصت برای برگزاری مراسم فرهنگی هستند، بنابراین برگزاری ویژه برنامه‌های طرح آرامش بهاری چندین دستاورد مهم به همراه داشت.
وی افزود: در گذشته امامزاده‌ها و بقعه‌های متبرکه بیشتر جایگاه افراد بزرگسال و دل‌شکسته بود و امروز بیشتر از بزرگسالان، کودکان و نوجوانان جذب این طرح شده‌اند.
حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد گفت: در این طرح به پاسخگویی برخی از شبهات شرعی چون احکام خمس، نماز، زکات، مسایل ربوی پرداخته شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی همچنین تأکید کرد: امسال طرح آرامش بهاری با موضوع استقبال از زائران نوروزی در بقاع متبرکه استان، هشت شبکه خارجی از کشورهای ترکیه، لبنان، کویت و افغانستان برای پوشش خبری این طرح حضور داشتند.
حجت‌الاسلام والمسلمین گنابادی نژاد در ادامه افزود: 100 بقعه در راستای همین طرح در روز شهادت حضرت زهرا(س) آماده برگزاری ویژه برنامه‌های این روز هستند.
در این مراسم که با حضور ائمه جمعه و ائمه جماعات و فرمانداران، خادمین ثابت و افتخاری بقاع متبرکه، مبلغان طرح آرامش بهاری و مدیران اجرایی و... برگزار شد، امام جمعه قوچان گفت: چهارمین سال طرح آرامش بهاری با همکاری 254 بقعه متبرکه و امامزاده در سراسر استان خراسان رضوی برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مروج در ادامه افزود: امسال در 154 بقعه طرح آرامش برگزار شد و 75 بقعه مراسم تحویل سال را با حضور زائران برگزار کردند.
در پایان این مراسم از سه شهرستان بزرگ به عنوان برترین برگزارکنندگان طرح آرامش بهاری به ترتیب کاشمر، قوچان و نیشابور و همچنین سه شهرستان کوچک طرقبه و شاندیز، جوین و بجستان تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.